Riva

RIVA to przede wszystkim Dina i Ben - chorwacka para przyjaciół, która postanowiła przywieźć kawałek chorwackiej gościnności i kultury do Wrocławia. Stworzony przez nich koncept to zatarcie wszelkich granic i barier, które często stawia gastronomia. To filozofia próbowania i rozmawiania, dająca możliwość sprawdzenia tego z czego słynie Chorwacja. FIlozofia, której rozwinięciem jest multifunkcjonalny projekt wnętrz, zacierający granice między gośćmi a obsługą i dający możliwość dowolnego kształtowania przestrzeni.

Równolegle z projektem wnętrz powstawał cały branding przy współpracy z agencją Moxie. Podstawowe liternictwo jest celowo ciężkie i kontrastuje z subtelnym wnętrzem, a wprowadzony do niego rysunek fali dodaje ruchu oraz płynności znaku, który ma kojarzyć się z chorwackim wybrzeżem. Dodatkowo wprowadzony niebieski kolor jest subtelnym akcentem, który przy piaskowej palecie budzi skojarzenia z latem i wakacjami. Projekt obejmował kompleksowe przygotowanie materiałów komunikacji wizualnej – od namingu po logo, grafiki, strony internetowej, menu oraz opakowań na wina.

Cała aranżacja jest mobilna dzięki czemu, oprócz codziennego układu jest zawsze gotowa na różne wydarzenia, takie jak degustacje, spotkania firmowe i kameralne koncerty. Wyspa barowa, stoły i ekspozytory w lokalu zostały zaprojektowane tak, by móc zmieniać swoje miejsce – są wystarczająco lekkie aby je przenieść lub przesuwać na kółkach. Oświetlenie zaprojektowane wspólnie z Chors pozwala na dostosowanie światła w lokalu do zmiennej aranżacji i wysterowaniu odpowiedniej atmosfery poprzez zmianę kątów oraz natężenia każdej z opraw. Wieczorem delikatnie podświetlone regały z chorwackimi produktami są tłem dla spotykających się w barze gości. W regałach ekspozycyjnych znalazły się niewielkie blaty, które po zapadnięciu zmroku przy pełnym obłożeniu lokalu można wysunąć i postawić na nich lampki wina.